Ofte stillede spørgsmål

Ofte stillede spørgsmål

Hvem er ArteUdland?

ArteUdland er en etableret billetagent, der specialiserer sig i at tilbyde internationale rejsende de bedste billetter til begivenheder over hele verden. I 2021 blev ArteUdland en del af Travel Connection-gruppen.

 

Hvordan kan jeg bestille billetter gennem jer?

Billetter kan bestilles gennem vores sikre bookingsplatform, en hurtig og nem proces, og vi er altid glade for at hjælpe, hvis du har spørgsmål undervejs!

 

 

BILLETLEVERING

 

Hvordan og hvornår modtager jeg mine billetter?

 

Alle billetter er e-billetter, der sendes til den e-mailadresse, du angiver ved bookingen.

 

Musik-, show-, tur- og attraktionsbilletter sendes automatisk, så snart bookingen er gennemført online. Du modtager en PDF-voucher som vedhæftet fil til din bekræftelse, som indeholder fulde instruktioner vedrørende din bookede begivenhed: mødested, tidspunkter osv.

 

Fodboldbilletter sendes normalt 4-2 dage før kampen.

 

For spansk, italiensk og tysk fodbold kan de sendes op til 24 timer før kampdatoen.

 

 

Hvad skal jeg gøre, hvis jeg ikke modtager mine billetter?

 

Venligst tjek din spam-mappe for at sikre, at de ikke er blevet markeret som spam.

 

Hvis du ikke kan finde dem, bedes du sende os en e-mail på info@arteudland.dk, og vi vil gen-send dem til dig så hurtigt som muligt.

 

 

SIDDEPLADSER

 

Hvor vil mine sæder være placeret på stadionet eller i teatret?

 

Fodbold:

Vores billetter er altid placeret på hjemmeholdets område eller i neutrale områder på hvert klub. Det er under ingen omstændigheder tilladt at bære farverne fra det besøgende hold eller åbent støtte det besøgende hold og kan føre til nægtelse af adgang eller bortvisning fra stadion uden kompensation.

Når du fuldfører en booking online, kan du vælge en kategori. Nogle kategorier har specificerede blokke, andre har det ikke.

De specifikke række- og sædenumre bliver tildelt, når billetterne udstedes, så vi har ingen måde at vide på, før da, hvad de faktiske sædenumre vil være.

 

Teaterbilletter:

Under den online bookingproces vil du kunne vælge de specifikke sædenumre, du ønsker, ud fra dem, der er tilgængelige.

 

 

Hvad kaldes de forskellige områder i et teater?

 

Stalden er stueetagen, på samme niveau som scenen.

 

Dress Circle eller Royal Circle er første balkon oppe, placeret oven over Stalden.

 

Grand Circle eller Upper Circle er anden balkon oppe og ligger over Dress Circle.

 

Balcony er det øverste område, placeret oven på Grand Circle.

 

Nogle teatre har kun Stalden og Dress/Royal Circle, andre har 3 niveauer, der inkluderer en Grand/Upper Circle, og nogle har 4 niveauer, inklusive en Balcony.

 

 

Hvor er det bedste sted at sidde i teatret?

 

Det afhænger meget af personlig præference. De højeste kategorier med de bedste udsigter er altid placeret i Stalden eller Dress Circle. Hver sektion er dog opdelt i forskellige kategorier. Generelt gælder det, at jo længere tilbage og til siderne sæderne er, desto lavere kategori vil de have.

 

Ligeledes vil sæderne højere oppe generelt være billigere.

 

Bemærk venligst, at nogle teatre også kan have en række sæder, der er markeret som begrænset udsyn. Dette betyder, at udsigten fra disse sæder kan være delvis eller ganske begrænset på grund af søjler, sideudsigt eller en bar, der løber foran en balkon, hvilket muligvis forstyrrer udsigten fra første række.

Begrænset udsyn-sæder er markeret med et udråbstegn på pladsplanen eller med forkortelsen RV.

 

 

Vil mine sæder være sammen?

 

Fodbold:

Hvis du booker billetter til britisk fodbold, garanterer vi, at sæderne vil blive tildelt sammen.

Hvis du booker billetter til spansk fodbold, vil vi altid gøre vores bedste for at placere alle sammen eller så tæt sammen som muligt. Dog skal du være opmærksom på, at mange spanske klubber betragter "sammen" som enhver konfiguration, der kan omfatte sæder direkte foran eller bagved hinanden, diagonalt foran eller bagved hinanden, adskilt af et trin eller med et sædenummer imellem.

I europæisk fodbold vil siddepladser normalt være sammen, selvom der i meget sjældne tilfælde kan tildeles sæder på samme måde som beskrevet for spansk fodbold.

 

Teater:

Teaterbilletter er altid sammen, medmindre spillestedet har behov for at foretage sjældne ændringer i siddepladserne i sidste øjeblik.

 

 

Kan min plads ændres?

 

Desværre kan vi ikke ændre nogen af ​​oplysningerne, når en reservation er bekræftet.

Du har kun ret til en plads med en værdi svarende til den, der vises på din billet.

Hvor pladsnumre er angivet, forbeholder stedet eller begivenhedsadministrationen sig retten til at tildele en alternativ plads til den, der er angivet på billetten, hvis det er nødvendigt.

 

 

TILGÆNGELIGHED

 

Hvordan kan jeg reservere en tilgængelig plads eller et område til kørestolsbrugere?

 

Kontakt os venligst, inden du foretager nogen online reservationer!

Når det gælder fodboldbilletter, bliver vi nødt til at kontakte klubben for at arrangere billetter, der passer til dine behov, afhængigt af tilgængeligheden.

 

Du kan skrive til os på info@arteudland.dk, og vi vil gøre vores bedste for at imødekomme dig.

 

Når det gælder teaterbilletter, skal du sandsynligvis reservere direkte gennem spillestedet, men tøv ikke med at kontakte os, så kan vi guide dig i den rigtige retning.

 

Når det gælder ture og attraktioner, afhænger det af produktet. Kontakt os derfor venligst, inden du foretager en reservation, så vi kan arrangere billetter med leverandøren i overensstemmelse hermed.

 

 

BØRNEBILLETTER

 

Er der børnebilletter?

 

Børnetariffer

Vi har ingen børnebilletter til fodboldkampe eller showbilletter. Dog tilbyder attraktioner og ture børnepriser, så tjek venligst tilgængelighed og priser for hvert produkt individuelt.

Bemærk, at børnebilletter kun kan reserveres i forbindelse med en voksenbillet. Alle reservationer kun med børnebilletter vil blive annulleret automatisk.

 

Aldersbegrænsninger:

Nogle shows kan være uegnede for børn, så tjek venligst eventuelle aldersbegrænsninger eller forældrevejledninger inkluderet i produktbeskrivelsen.

 

 

ÆNDREDE ELLER AFLYSTE ARRANGEMENTER

 

Hvad sker der, hvis en kampdato ændres eller udsættes?

 

Datoerne og kampstarttidspunkterne for fodboldkampe kan nogle gange ændres, ofte med meget kort varsel.

Når du køber billetter til en specifik kamp, køber du billetter til den begivenhed, uanset hvornår den spilles.

 

Weekend-fodboldkampe kan flyttes fra en fredag til en lørdag eller til søndag og omvendt, og kampstarttidspunkter kan ændres med meget kort varsel. Kunder skal være tilgængelige for at deltage på alle mulige datoer, da der ikke vil blive tilbudt refusion, hvis en kampdato ændres. På samme måde kan midtuge-kampe flyttes mellem forskellige ugedage, hvilket vi anbefaler at have i tankerne, hvis du planlægger at rejse fra udlandet, da en klient ikke har ret til refusion, hvis rejseplanerne ikke stemmer overens med den endelige kampplan.

 

Vi vil ikke kontakte kunder med information om kampdato og -tidspunkt, så det er vigtigt, at du regelmæssigt kontrollerer med spillestedet eller lokale medier for det korrekte tidspunkt og dato. Vi vil dog gøre vores bedste for at offentliggøre opdaterede oplysninger på vores hjemmesider.

 

 

Hvad sker der, hvis en forestilling bliver aflyst?

Hvert spillested har sin egen procedure, så i tilfælde af at en forestilling bliver aflyst, bedes du kontakte os, da vi skal anmode om information om, hvordan vi skal fortsætte fra arrangøren eller spillestedet.

Som distributør kan ArteUdland kun og udelukkende annullere billetter og derefter refundere det betalte beløb, når vi modtager en klar ordre fra arrangøren eller begivenhedsarrangøren i tilfælde af aflysninger, datoændringer osv.

 

Billetter sælges på trods af leverandørens ret til at ændre eller variere programmet på grund af begivenheder eller omstændigheder, der rimeligt ligger uden for deres kontrol, uden nogen forpligtelse til at refundere betalte beløb eller ombytte billetter.

 

Hvad sker der i det usandsynlige tilfælde, at et spillested eller en klub ikke kan levere billetter på grund af force majeure?

Skulle spillesteder eller klubber være tvunget til at annullere ordrer på grund af ikke at kunne levere billetter i situationer med force majeure, vil vi gøre vores bedste for at kontakte vores kunder og behandle eventuelle refusioner så hurtigt som muligt. Hverken klubberne, spillestederne eller Connection Ticketing/Travel Connection vil blive holdt ansvarlige for nogen omkostninger pådraget ud over det oprindeligt betalte beløb for billetterne.

 

Kan I kompensere mig for mine rejse- og hotelarrangementer, hvis mit arrangement bliver flyttet eller aflyst?

 

Desværre kan vi kun refundere billetprisen, når vi er autoriseret til det af eventarrangøren eller leverandøren. Hverken BoxOffice, billetleverandøren eller spillestedet kan holdes ansvarlige for eventuelle rejse- eller indkvarteringsomkostninger, der påløber.

 

 

REFUSIONER OG OMBYTNINGER

 

Jeg kan ikke længere deltage i det arrangement, jeg har reserveret. Kan jeg annullere eller ombytte min billet?

 

Når dit køb er bekræftet, kan ordrer ikke annulleres, refunderes eller ombyttes. Alle køb er endelige i henhold til vilkårene og betingelserne, der blev accepteret under bookingprocessen.

 

Vi stræber dog altid efter at hjælpe, hvor vi kan, så kontakt os venligst, og vi vil gøre vores bedste for at hjælpe, selvom vi ikke kan garantere noget.

 

I nogle tilfælde kan du overdrage billetterne til familiemedlemmer eller venner. Kontakt os venligst for yderligere information om betingelserne for din specifikke billettype.

 

Bemærk, at uautoriseret videresalg af billetter kan resultere i, at adgangen til spillestedet nægtes billetindehaveren.

 

 

DRESS CODE

 

Er der en dresscode for nogen af ​​stederne?

 

Fodbold

Vores pladser er i hjemme- eller neutrale sektioner, så ingen udeholdsfarver er tilladt. Ingen t-shirts, tørklæder, hatte eller andet udstyr fra det besøgende hold.

 

Teater

Der er ingen officiel dresscode for at deltage i en forestilling (nogle shows kan endda opfordre til udklædning!), og det er acceptabelt at deltage i jeans, t-shirts og sneakers. Dog plejer folk generelt at klæde sig pænt på til aftenen, så vi vil anbefale komfortabelt smart casual tøj.

 

 

GRUPPERESERVATIONER

 

Kan jeg booke en gruppe gennem dig?

 

Vi vil gerne forsøge at behandle en gruppebooking for dig!

Kontakt os venligst pr. e-mail på info@arteudland.dk med alle nødvendige oplysninger (begivenhed, antal billetter, gruppeledernavn), og vi vil kontakte spillestedet for at forsøge at arrangere en gruppe til dig.

Bemærk, at afhængigt af begivenheden eller arrangøren kan der gælde en gruppepris. Denne kan være lavere end den salgspris, vi angiver på vores hjemmeside, eller den kan være højere, afhængigt af hvert spillesteds politik.

 

 

PRISER

 

Er der inkluderet skjulte gebyrer i priserne?

Alle viste priser inkluderer eventuelle betalingsbehandlingsgebyrer og reservationsgebyrer.

Alle priser inkluderer moms.

Priser kan ændres når som helst, men ændringer vil ikke påvirke allerede bekræftede ordrer.

Bemærk venligst, at prisen på din billet kan være billetsælgerens pålydende værdi i stedet for den pris, du har betalt. Du har ikke ret til refusion for en billetpris, der overstiger billetsælgerens pålydende værdi.

 

 

HJÆLP

 

Kunne du stadig ikke finde de svar, du har brug for?

 

Du kan kontakte os via vores webchat, e-mail eller telefon, men bemærk venligst, at vores kontortider kan variere.

Du finder vores kontaktoplysninger i bunden af ​​vores hjemmeside.

Vi bestræber os på at svare så hurtigt som muligt, og vi takker dig på forhånd for din tålmodighed, mens vi behandler din henvendelse.