Din adgangskode er nulstillet. Tjek din indbakke.

Indkøbskurv

Det ønskede antal billetter er ikke tilgængeligt. Prøv venligst med en anden dato eller et andet tidspunkt.

{{ticket.PriceInclPackagedFormatted}},- {{ticket.SumPriceFormatted}},-
Rabat {{cart.result.DiscountFormatted}},- Pris i alt inkl. moms {{cart.result.TotalPriceFormatted}},-
Gå til kassen

Spørgsmål og svar

Her har vi samlet de mest almindelige spørsmål, samt svar. Kan du ikke finde svaret på dit spørgsmål her, venligst kontakt os så skal vi nok hjælpe dig.

Telefon: 70 10 20 14
Hverdage: 9.00-17.00

01. Før rejsen

  • Hvordan bestiller jeg billetter?

    På vores website bestiller du nemt billetter til de events, vi formidler. Her finder du også information om hvilke events og billetter, vi tilbyder, og du kan se priser, tilgængelighed samt information om vores vilkår og regler.

    Du er altid velkommen til at kontakte os pr. telefon for at foretage en bestilling.

    Da alle bestillinger er bindende, skal du opgive dine kreditkortoplysninger, når du bestiller.

  • Hvordan får jeg mine billetter?

    Til de fleste events, som du bestiller gennem os, sendes billetterne/voucheren for dine billetter til dig via e-mail, vedhæftet i mailen "Billetter for dine bestilte events". Denne e-billet eller voucher skal printes og tages med på rejsen. Du kan læse præcis, hvordan du gør på e-billetten/voucheren for dine billetter (har du fx bestilt en musical, skal voucheren byttes ud mod originalbilletter på teateret).

    Hvis der er en anden leveringsmetode end via e-mail, fremgår det tydeligt, når du vælger billet til den ønskede event – fx om billetterne sendes til dig pr. brev, om der er hotellevering osv.

  • Hvornår får jeg billetterne? / Når jeg at få billetterne, inden jeg rejser?

    Er det muligt at bestille en bestemt dato for en event eller vælge en bestemt dato for fx en transfer, vil vi kunne levere disse billetter til dig (dette uanset leveringsmetoden).

    Hvor lang tid det tager, fra du har bestilt, til du får billetterne, afhænger af, om det er en billet, som sendes pr. brev, eller om billetterne/voucheren for dine billetter sendes til dig via e-mail, eller om det er en event, hvor arrangøren trykker billetterne tæt på datoen for eventen (fx Edinburgh Military Tattoo, Chelsea Flower Show, Formel 1).

    Hvis leveringsmetoden er “pr. brev” eller “E-ticket”, står dette på de respektive billetter, når du foretager din bestilling. Hvis ikke, sendes billetterne til dig via e-mail som en vedhæftet voucher.

    • Sendes billetterne pr. brev og er et Oyster Card, et Travelcard eller Paris Visite-kort, sendes de til dig hurtigt fra vores kontor. Øvrige billetter, som sendes pr. brev, har du i hænde ca. en uge inden datoen for eventen. Du får altid en besked fra os via e-mail, når billetterne er på vej til dig.
    • E-tickets mailes oftest til dig 2–3 dage inden datoen for eventen. Hvis der på den billet, du vælger, hverken står “pr. brev” eller “E-ticket”, sendes billetterne til dig via e-mail som en vedhæftet voucher.
    • Hvis intet andet angives i din bekræftelsesmail, får du mailen med voucheren inden for 1–3 dage.
  • Hvis du mangler din billetforsendelse:

    Billetter, som sendes pr. brev: Har du fået en mail fra os, hvor vi skriver, at billetterne nu er på vej til dig, og endnu ikke har fået dine billetter inden for 2–3 arbejdsdage, kan du kontakte os.
    Billetter, som sendes via e-mail: Se i din spam-mappe – en mail med en vedhæftet fil kan nogle gange havne i spam-mappen. Hvis du ikke finder mailen der, og din afrejse nærmer sig, bør du kontakte os.

  • Er billetter til musicals og teaterstykker dyrere i weekenderne?

    Ofte er billetterne til musicals og teaterstykker dyrere på weekender samt i ferier. Vær opmærksom på, at du ofte kan få specialpriser til forestillinger via os fra mandag til torsdag og endda også til fredage og lørdage til matinéen. Disse priser får du kun, hvis du bestiller på forhånd.
    Ved øvrige arrangementer samt transport og sightseeing er prisen for hverdage og weekender den samme.
    Prisen for en fodboldkamp varierer fra kamp til kamp – det afhænger af, hvilke hold der mødes.

  • Hvordan gør jeg, hvis jeg vil bestille kørestols- eller handicapplads?

    De fleste teatre, fodboldklubber og arenaer ønsker selv at tage imod bestillinger for kørestole eller specielle handicappladser.
    I disse tilfælde kan vi desværre ikke hjælpe med bestilling, men må henvise dig direkte til det respektive teater/den respektive arena.

  • Er der nogen aldersgrænse for musicals/teaterstykker?

    Generelt har børn under 5 år ikke adgang til teatrene.
    Kontakt os, hvis du ønsker oplysninger om en bestemt forestilling, hvis du har børn under 5 år.

  • Er der nogen aldersgrænse for forestillinger/turistattraktioner?

    Børn under 16 år har generelt ikke adgang til en seværdighed, turistattraktion, sportsevent eller teaterforestilling uden følge af en voksen over 18 år. Køb af børnebillet bør derfor altid også indebære køb af en voksenbillet. Alder for børnepris varierer for hver event. Se siden for den ønskede event. Hvis der ikke vises nogen børnepris, tilbydes der ikke børnepris, og der gælder samme pris for alle.

    Generelt har børn under 5 år ikke adgang til teatrene. Kontakt os, hvis du ønsker oplysninger om en bestemt forestilling, hvis du har børn under 5 år.

  • Opkræver I et gebyr for at bestille billetter?

    Alle vores billetpriser inkluderer et honorar, men det gør ikke nødvendigvis vores billetpriser dyrere end priserne for samme billet hos andre forhandlere eller direkte hos teateret/arenaen. Vi får ofte gode rabatter hos vores leverandører, da vi dels kun sælger billetter til kunder i Norden og samtidig sælger store volumener af billetter. Andre gange koster billetterne det samme som på stedet, og i nogle tilfælde er vi dyrere, end hvis du køber direkte på stedet.

    Priser for fodboldbilletter: Den pris, som er trykt på fodboldbilletterne, er den pris, som gælder for dem, der er medlemmer af klubben, dvs. medlemmer, som har billet til alle hjemmebanekampe i hele sæsonen. Det betyder, at prisen, som er printet på billetten, er væsentlig lavere end vores indkøbspris for disse billetter. Før hver fodboldsæson reserverer vi billetter til hver kamp i den kommende sæson, og til en pris, som er væsentlig højere end den påtrykte billetpris. Prisen, som du betaler til ARTE Udland, inkluderer vores bestillingshonorar samt den afgift, som vores officielle agent tager for at formidle billetterne.

    Tre gange om ugen opdateres valutakurserne, hvilket betyder, at priserne kan ændre sig. Ønsker I at bestille billetter over telefonen, tager vi ikke noget ekstra for det.

  • Hvordan finder jeg den nøjagtige spilledag for en fodboldkamp?

    De nøjagtige spilledage bestemmes af klubberne og ofte i samarbejde med de store tv-selskaber, som sender kampene. Vær opmærksom på, at kampdatoen fastsættes ret sent – den dato, som angives, er foreløbig, og vi beder dig holde øje med holdets website, hvor den endelige spilledag og -tid vil blive lagt op. Hvilke ugedage, som er aktuelle spilledage, afhænger af land og liga, og om det fx er en cupmatch eller en Champions League-kamp. Det, der gælder for lige præcis den kamp, du er interesseret i, kan du læse om i vores fodboldvilkår.

  • Skal jeg beslutte mig for datoen for sightseeingture og turistattraktioner?

    Bestiller du en guidet tur, skal du vælge en specifik dato og tid ved bestillingen. Bestiller du billetter til en turistattraktion, gælder billetten oftest til en valgfri dato inden for en vis periode. Når du bestiller en ønsket tur/turistattraktion, står det tydeligt, hvad der gælder for lige præcis den, du er interesseret i at bestille billetter til.

  • Hvilket sprog tales der på sightseeingturene?

    Hvis ikke andet er angivet, sker al guidning på engelsk.

  • Hvorfor kan jeg ikke vælge sæde? Kommer vi til at sidde sammen?

    Pladsfordelingen sker mellem teateret/arenaen og de lokale agenter, som vi samarbejder med. Du bestiller billetter i den ønskede priskategori, og vores agent håndplukker og placerer jer på de bedste pladser, som er tilgængelige inden for den priskategori på bestillingstidspunktet.

    Musical/teater: Generelt bliver hele selskabet tildelt pladser sammen. I sjældne tilfælde kan I blive delt op, fx 2 + 3 eller 3 + 3.

    Fodbold: Generelt bliver hele selskabet tildelt pladser sammen. I sjældne tilfælde kan I blive delt op, fx 2 + 3 eller 3 + 3, og i ekstremt sjældne tilfælde kan I blive tildelt singlepladser. Forskellige klubber har forskellige vilkår omkring fordelingen af billetter, så hvis du vil vide præcis, hvad der gælder for det hold/den liga, du ønsker at bestille billetter til, kan du læse vores fodboldvilkår.

  • Hvad betyder ”Køb på billetforespørgsel”?

    Billetter på forespørgsel betyder, at vi ikke kan bekræfte billetterne til dig omgående, men foretager en bestilling hos vores leverandør. Vi får besked inden for 1–3 arbejdsdage, og hvis der er billetter til din bestilte event, debiteres dit kort, og vi giver dig besked via e-mail.
    En forespørgsel er altid bindende. Den kan ikke ændres eller annulleres.

  • Kan jeg tilføje flere overnatninger til en hotelpakke?

    Ja, vi kan hjælpe dig med at bestille flere overnatninger. Du er meget velkommen til at kontakte os på telefonen, så hjælper vi dig.

  • Kan jeg bestille ekstra værelser uden billetter til en hotelpakke?

    Ja, hvis der er nogen i selskabet, som ikke vil se fodboldkampen, men kun vil bestille et hotelværelse/dele et hotelværelse, kan vi hjælpe jer med det. Kontakt os venligst for at få en pris.

  • Er morgenmad inkluderet i min hotelpakke?

    Hvis ikke andet er angivet, er morgenmad inkluderet i vores hotelpakker.

  • Hvilket beløb skal jeg vælge på mit Visitor Oyster Card i London?

    Du køber dit Visitor Oyster Card med et forhåndsdefineret beløb. Kun én person kan rejse på et Visitor Oyster Card, dvs. du skal købe et kort pr. person. Det mest almindelige er, at man som turist i London ofte rejser inden for zone 1–2.

    Kort over undergrundsbanen i London.
    Kort over busruterne i London.

    Priser for rejser med undergrundsbane, London Overground og DLR uden for myldretid/i myldretid (sammenlignet med, hvis du køber billetter kontant i London):
    Zone 1–2: £ 2.40 / £ 2.90 (kontantpris £ 4.90). Maksdebitering pr. dag: £ 6.80
    (Den bedste shopping, de fleste hoteller, seværdigheder, teatre og togstationer, samt O2 Arena og arenaerne for Arsenal, Charlton, Chelsea, Fulham, Millwall og Queens Park Rangers)
    Zone 1–3: £ 2.80 / £ 3.30 (kontantpris £ 4.90). Maksdebitering pr. dag: £ 8
    (Brentford og Tottenhams arena, samt messen ExCel)
    Zone 1–4: £ 2.80 / £ 3.90 (kontantpris £ 5.90). Maksdebitering pr. dag: £ 9.80
    (Crystal Palaces arena, Wembley Stadium og Richmond)
    Zone 1–5: £ 3.10 / £ 4.70 (kontantpris £ 5.90). Maksdebitering pr. dag: £ 11.60
    (Twickenham Stadium)
    Zone 1–6: £ 3.10 / £ 5.10 (kontantpris £ 6). Maksdebitering pr. dag: £ 12.50
    (Heathrow lufthavn)
    Myldretid: Mandag til fredag fra kl. 06:30 til 09:30, samt kl. 16:00 til 19:00.
    Uden for myldretid: Øvrige tider og dage, samt i weekenden.

    Pris for rejse med bus:
    En enkeltbillet med bus koster £ 1.50. Kører du kun med bus en dag, kan det højst blive debiteret £ 4.50.

  • Hvorfor skal jeg vælge en startdato på mit Visitor Oyster Card? /Hvor tæt på afrejse kan jeg bestille?

    Et Visitor Oyster Card er ikke dateret. Det aktiveres, når du tager det i brug i London. Vi beder om afrejsedatoen, så vi kan vise et korrekt resultat for de Visitor Oyster Cards, der kan sendes til dig inden din afrejse, samt for at sikre, at kortet når frem til dig, inden du rejser (kortet sendes til dig pr. brev fra vores hovedkontor i Sverige).

    Den første valgbare dato i kalenderen viser, hvor tæt på din afrejse må være, hvis kortet skal nå at komme frem til dig.

  • Kan jeg få et uudnyttet beløb refunderet på mit Visitor Oyster Card?

    Hvis du har penge stående tilbage på kortet, når du skal forlade London, kan du få op til £5 tilbage af det, som der er tilbage at rejse for. Så skal du indlevere dit kort ved en billetluge på en undergrundsstation, og du kan højst få £ 5 tilbage (kortgebyret på £ 5 tilbagebetales ikke).

    Hvis du har mere end £5 tilbage på kortet, kan du få beløbet refunderet ved at udfylde en blanket og indsende dit kort sammen med blanketten til England. Blanketten og mere nøjagtige oplysninger får du i billetlugerne på undergrundsstationerne.

    Du kan også bruge dit Visitor Oyster Card på din næste rejse til London eller overlade det til en anden, som skal dertil (kortet er ikke personligt).

    BEMÆRK! Dette skal gøres i London. Vi kan ikke hjælpe dig med dette!

  • Hvilken Paris Visite-billet skal jeg vælge, hvis jeg vil køre ind til byen fra lufthavnen?

    På kortet for zone 1–5 indgår fx lufthavnene Charles du Gaulle og Orly, Chateau de Versailles samt Disneyland Resort Paris.
    På kortet for zone 1–3 indgår fx Paris Saint-Germains arena Parc des Princes. Et Paris Visite-kort gælder til bl.a. metro, RER-tog, Orlyval, Orlybus og Roissybus. Kortet gælder i 3 eller 5 kalenderdage og aktiveres fra den dag, hvor du begynder at bruge det.

    Kort over metro i Paris.

  • Der er kun ét navnefelt for bestiller/rejsende. Hvor indtaster jeg øvrige rejsende?

    Til de fleste events kræves der kun navnet på én person – den person, hvis navn billetterne skal være bestilt i. Til hotelpakker, visse sightseeingture og visse fodboldkampe skal navnene på samtlige rejsende opgives. Når du når til kassen, beder vi om at få oplyst det antal navne, som skal bruges til lige præcis din bestilte event.

  • Kan jeg annullere mine billetter/min bestilling?

    Nej. Bestillingen er bindende, når bestilleren har godkendt købet på websitet eller via telefon eller e-mail. I forbindelse med køb accepterer bestilleren samtidig ARTE Udlands bestillingsvilkår.

  • Kan jeg ændre min bestilling?

    Nej. Billetter, der er købt hos ARTE Udland, kan hverken ombestilles, ændres eller annulleres.

  • Togpas i England/Storbritannien. Skal jeg vælge en præcis afgang? Kan jeg bestille pladsbillet?

    Togpas gælder for alle afgange med alle togselskaber (dog ikke undergrundsbanen i London). Du bestiller ikke en specifik afgang, men stiger bare om bord på det tog, der passer dig.

    Kort over togruterne i Storbritannien.

    Du kan ikke bestille pladsbillet til disse togpas – du sætter dig bare på en ledig plads på 2. klasse. Hvis du vil bestille pladsbillet, kan dette gøres på stedet i England/Storbritannien.

  • Kan jeg angive en præcis dag og et præcist tidspunkt for min DHL-leverance?

    Nej. Angiv den adresse, hvor du befinder dig i dagtimerne på hverdage (leveringen sker oftest mellem kl. 9–17). Vi sender en mail, så du kan følge din forsendelse, så snart den er afsendt fra vores kontor. I mailen står dit forsendelsesnummer samt kontaktoplysninger til DHL.
    Så kan du selv kontakte DHL for at blive enige om et leveringstidspunkt (vi har ikke mulighed for at påvirke det nøjagtige leveringstidspunkt fra vores side).

  • Kan DHL aflevere min pakke i postkassen, hvis jeg ikke er hjemme?

    DHL må af sikkerhedsmæssige årsager ikke aflevere pakken i postkassen, men skal udlevere den til en person, som skriver under for modtagelse af pakken.
    Nogen på modtageradressen skal kvittere for forsendelsen – den person behøver ikke være bestilleren af billetterne.

02. Under rejsen

  • Hvor lang tid inden forestillingen skal jeg være på teateret for at afhente mine billetter?

    Det er nok at være på teateret ca. 30 minutter inden forestillingen. Du skal medbringe din udskrevne voucher og får dine billetter til forestillingen udleveret. Det er altså nok, at du gør dette i forbindelse med, at I skal se forestillingen.

  • Hvad gør jeg, hvis jeg har spørgsmål vedr. mine billetter, når jeg er på destinationen?

    Du kan altid kontakte vores lokale agent. Dette gælder alle teater-/musical- og sportsbilletter.
    Adresse og kontaktoplysninger/åbningstider står på voucheren, som vi har sendt via e-mail.

    Hvis du har bestilt fodboldbilletter, som sendes med post/DHL, finder du kontaktoplysninger til vores agent i de medfølgende bilag.

  • Skal jeg udskrive min voucher på papir, eller er det nok, at jeg viser den på min telefon?

    Du skal have udskrevet din voucher på papir for at få udleveret dine billetter på teateret/deltage i sightseeingturen/få adgang til turistattraktioner. Agenterne på stedet accepterer ikke, at du fremviser voucheren på din telefon.

    Hvis du har glemt at udskrive din voucher derhjemme eller ikke har haft mulighed for at udskrive den inden rejsen, er du velkommen til at kontakte os med e-mail-adresse til dit hotel, så mailer vi gerne voucheren til hotellet, som derefter kan hjælpe dig med at udskrive den.

03. Efter rejsen

  • Hvordan gør jeg ved en eventuel reklamation?

    Eventuelle reklamationer skal være os i hænde inden for 30 dage efter arrangementets dato for, at vi kan din henvendelse. Vi tager kun skriftlige reklamationer, enten med post eller e-mail.