Din adgangskode er nulstillet. Tjek din indbakke.

Indkøbskurv

Der er desværre ikke så mange ledige billette til denne pris

{{ticket.PriceInclPackagedFormatted}},- {{ticket.SumPriceFormatted}},-
Rabat {{cart.result.DiscountFormatted}},- Pris i alt inkl. moms {{cart.result.TotalPriceFormatted}},-
Til kassen

Kundeservice

Vi er der for dig før, under og efter din rejse!

Inden du ringer, kan du se, om dit spørgsmål allerede er besvaret nedenfor i vores ofte stillede spørgsmål og svar.

ARTE Udland kundeservice:

Bestil online eller ring

Telefon: 70 10 20 14
Hverdage: 09.00-17.00
E-mail: info@arteudland.dk

 

Mød os i ARTE Udlands kundeservice:

Jette
London – denne vidunderlige by, fyldt med musicals i alle afskygninger. Her er noget for enhver smag. En rejse, du sent vil glemme, og et rejsemål, du har lyst til at besøge igen og igen. Vi hjælper dig med tips om de hotteste forestillinger lige nu.

Christine
Paris – Eiffeltårnet. sightseeing, cabaret og meget mere. Gå på opdagelse, og oplev et livligt, lokalt grøntsagsmarked eller en lille, rolig park. Slå dig ned ved en bistro, bestil en café au lait og en croissant, eller smag verdens bedste køkken på nogle af byens mange restauranter. Gør som franskmændene, nyd livet! Vi hjælper dig med at planlægge sightseeing og underholdning!

Marie
Glem ikke den svenske underholdningspakke! Musicals og forestillinger med folkekære kunstnere – kombineret med hyggelige hotelovernatninger. Skønne nostalgitrips og masser af gode grin. Vi hjælper dig med tips til, hvordan I bestiller en sjov weekend i Stockholm og Göteborg.

FAQ | Andre kontaktoplysninger

01. Før rejsen

  • Hvad sker der, hvis jeg ikke har modtaget eller glemt mine billetter inden afrejsen?

    Hvis du ikke har modtaget dine billetter med post eller via e-mail, når du forventer det, er det meget vigtigt, at du kontakter os omgående.
    Telefon: 70 10 20 14
    Man-fre: kl. 9-17

    Vi kan kun forsøge at hjælpe dig, hvis du kontakter os senest kl. 15 den sidste hverdag inden afrejse. Hvis du kontakter os efter forestillingsdagen eller gyldighedsdagen, har vi ingen mulighed for at hjælpe dig eller foretage tilbagebetaling.
    Bemærk, at vi ikke har mulighed for at erstatte alle billetter.

    Hvis du har bestilt levering med DHL, er du altid garanteret erstatning for billetter, som forsvinder i transporten, så længe du kontakter os inden afrejse.

  • Hvordan får jeg mine billetter?

    Den præcise leveringsmetode fremgår altid af websitet samt din bekræftelse.

    Ved de fleste arrangementer (musicals, teater, dans, sightseeing etc.) får du billetterne tilsendt som en voucher via e-mail. I forbindelse med de fleste forestillinger skal du ombytte denne voucher til originalbilletter i teaterets billetkasse ca. 30 minutter før forestillingen.
    Nøjagtig information er angivet på din voucher.

    Visse fodboldbilletter og visse musicalbilletter samt billetter til en række andre arrangementer (fx havemesser) sendes hjem til dig enten med post eller DHL.

    Visse fodboldbilletter skal afhentes hos vores lokale agent eller på et hotel centralt i byen.

    Togpas/togbilletter, Startkit (London & Paris), travel cards og Stansted Express sendes hjem til dig i Danmark.

    Hvis intet andet er oplyst om leveringsmetoden for det pågældende arrangement, sker leveringen af dine billetter/voucher via e-mail.

     

  • Hvordan bestiller jeg billetter?

    Du kan bestille billetter til vores arrangementer via vores website. På vores website finder du information om vores forskellige arrangementer, priser, tilgængelighed samt information om vores vilkår og regler. Du er altid velkommen til at kontakte os pr. telefon for at foretage en bestilling.
    Telefon: 70 10 20 14
    Man-fre: kl. 9-17
    Da alle bestillinger er bindende, skal du oplyse kreditkortoplysninger til os ved bestillingen.

  • Er billetter til teater, musicals og lignende dyrere i weekenderne?

    Ofte er musicals og teaterstykker dyrere i weekenderne end på hverdage. Vær opmærksom på, at man ofte kan få specialpriser på hverdage (mandag til torsdag og nogle gange fredag), og disse  priser ikke kan opnås på destinationen.
    Ved øvrige arrangementer samt transport og sightseeing er prisen for hverdage og weekender den samme.

  • Hvordan gør jeg, hvis jeg vil bestille kørestols- eller handicapplads?

    De fleste teatre, fodboldklubber og koncertsteder ønsker selv at tage imod bestillinger for kørestole eller specielle handicappladser. 
    I disse tilfælde kan vi desværre ikke hjælpe med bestilling, men må henvise kunden direkte til det respektive teater/den respektive arena.

  • Opkræver I et gebyr for at bestille billetter?

    Vores priser inkluderer et gebyr, men det gør os ikke nødvendigvis dyrere, end hvis du bestiller gennem andre agenter eller direkte hos teateret/arenaen. Vi får ofte gode rabatter hos billetkontorerne, da vi kun sælger billetter til kunder i Norden og sælger store volumener af billetter.
    Andre gange koster billetterne det samme som på stedet, og i nogle tilfælde er vi dyrere, end hvis du køber direkte på stedet. Valutakurserne opdateres en gang om ugen, hvilket betyder, at priserne ændrer sig fra uge til uge. Hvis du ønsker at bestille over telefonen, opkræver vi heller ikke et ekstragebyr for telefonbestilling.

  • Hvad sker der, hvis en fodboldkamp bliver flyttet, og jeg ikke kan deltage på den nye dato?

    Det sker, at fodboldkampe flyttes med kort varsel, ofte fordi kampen skal sendes på tv, eller fordi en af klubberne skal spille en anden kamp tæt på. Vi anbefaler, at du er i byen både lørdag og søndag (ved weekendkampe) eller tirsdag og onsdag (ved hverdagskampe). Der ydes ingen tilbagebetaling, hvis man ikke følger denne anbefaling og går glip af kampen.

    Hvis kampen flyttes til et andet tidspunkt uden for vores anbefalede dage, kan du vælge, om du vil have pengene tilbage eller se en anden kamp (hvis der er ledige billetter) samme dato. Eventuelle prisforskelle krediteres/debiteres kunden, hvis du vælger en anden kamp.

  • Skal jeg beslutte mig for en dato for turistattraktioner, sightseeing, seværdigheder etc.?

    De fleste entrébilletter og billetter til turistattraktioner er åbne, dvs. at du selv bestemmer, hvilken dato og hvilket tidspunkt du vil bruge dem på. Når det handler om specifikke sightseeingture, fx med bus og/eller med guide, skal du beslutte dig for en dato og et tidspunkt. Hvis billetten er åben, er det beskrevet under det specifikke arrangement. Følg udelukkende instruktionerne på websitet ved bestilling.

  • Hvilket sprog tales der på sightseeingturene?

    Alle sightseeingture har engelsktalende guide/chauffør, alternativt guidning på engelsk i høretelefoner (hvis intet andet angives på den respektive sightseeingtur).

  • Er der nogen aldersgrænse for musicals/teaterstykker?

    Generelt har børn under 5 år ikke adgang til teatrene. Kontakt os, hvis du ønsker oplysninger om en bestemt forestilling, hvis du har børn under 5 år.

    Telefon: 70 10 20 14
    Man.-fre: kl. 9-17

    info@arteudland.dk

     

  • Hvornår får jeg billetterne/når jeg at få billetterne, inden jeg rejser?

    Det varerier, hvor lang tid det tager, fra bestillingen er gennemført, til du modtager billetterne, afhængigt af om det er en fysisk billet, der skal sendes hjem til dig, eller om det er en e-ticket, som sendes via e-mail. For fysiske billetter (fx. Travel Cards/Oyster Cards, startkit til London og Paris er den sidste dag for bestilling 1 uge før afrejse, og for e-tickets er det 3 dage, før billetten skal anvendes.  (i visse perioder med helligdage kan forhåndskøbstiden være midlertidigt forlænget).
    Hvis du gennemfører bestillingen på websitet, kan du regne med at modtage billetterne i tide, ellers vises der en meddelelse om, at det er for sent at bestille.
    Ved visse arrangementer (fx bestemte fodboldkampe, havemesser, Military Tattoo) sendes billetterne til dig i fysisk form ca. 10 dage til 3 uger inden arrangementet.

    Nøjagtige informationer om det enkelte produkt finder du på websitet i beskrivelsen af produktet.

     

  • Hvorfor kan jeg ikke vælge sæde? Kommer vi til at sidde sammen?

    Billetfordelingen sker mellem teateret/arenaen/stadion og de lokale agenter, som vi samarbejder med.
    Når du bestiller hos os, bestiller du en sektion, og nøjagtig placering inden for denne sektion bestemmes efterfølgende af teateret/arenaen/stadionet og vores lokale agent. Vores agenter gør deres bedste for at sikre, at man får de bedst mulige pladser inden for den priskategori, man har valgt.

    Ved musicals/show sidder man altid sammen, men hvis man er 4 personer eller mere er der risiko for, at man bliver delt op, fx 2+2, 2+3, 3+3 osv. Ingen kommer dog til at sidde alene.

    Når det gælder siddepladser til fodboldkampe gælder der forskellige regler, afhængigt af hvilket land du har bestilt fodboldkamp i.

    England: Her sidder man altid sammen, men hvis man er mere end 4, er der risiko for, at man bliver delt op, fx 2+2, 2+3, 3+3 osv. Ingen kommer dog til at sidde alene.

    Spanien: I yderst sjældne tilfælde kan I blive tildelt singlepladser ved A- og B-kampe (sæson 13/14: Valencia, Real Madrid, Malaga, Atletico Madrid, Espanyol, Sevilla, Real Betis, Athletic Bilbao, Real Sociedad, Valladolid, Getafe og Levante) og Champions League-kampe. Dette er dog noget, der sker meget sjældent.
    Hvis du køber Gold- eller Silver-billetter,  er der aldrig tale om singlepladser.
    Ved øvrige kampe (ikke A-, B- og Champions League-kampe) i Spanien sidder man altid sammen, men hvis man er mere end 4, er der risiko for, at man bliver delt op, fx 2+2, 2+3, 3+3 osv. Ingen kommer dog til at sidde alene.

    Italien: Man sidder altid sammen, men hvis man er mere end 4, er der risiko for, at man bliver delt op, fx 2+2, 2+3, 3+3 osv. Ingen kommer dog til at sidde alene.

    Frankrig: Man sidder altid sammen, men hvis man er mere end 4, er der risiko for, at man bliver delt op, fx 2+2, 2+3, 3+3 osv. Ingen kommer dog til at sidde alene.

     

  • Hvad betyder ”på forespørgsel/forespørgselsbilletter”?

    Forespørgselsbilletter betyder, at vi ikke kan bekræfte dem med det samme, men skal foretage en bestilling hos vores leverandør for dette arrangement!

    Når du har gennemført din bestilling, sendes den til vores leverandør, og så snart vi har fået svar, vender vi tilbage til dig. Vi får svar inden for 1-3 arbejdsdage, og hvis der er billetter til dit arrangement, debiteres dit kort, og voucheren til dine billetter sendes via e-mail til dig. En forespørgsel er altid bindende. Hvis der er ledige billetter, bestilles de automatisk.
    Når billetterne er bekræftet af leverandøren, kan de ikke ændres eller annulleres.

  • Hvordan finder jeg den nøjagtige spilledag for en fodboldkamp?

    De nøjagtige spilledage bestemmes af klubberne og ofte i samarbejde med de store tv-selskaber, som sender kampene. Den spilledag, som vises på vores website, kan derfor ændre sig.

    Generelt gælder følgende:

    England:
    Oftest ligger kampens spilledag først fast ca. 1 måned, inden den skal spilles.
    Weekendkampe: Spilles lørdag eller søndag med starttid fra kl. 11:00 til kl. 17:30.

    • Hverdagskampe: Spilles som regel tirsdag eller onsdag, men kan i få tilfælde flyttes til mandag eller torsdag. Starttidspunktet er normalt kl. 19:45 eller 20:00 (kan spilles i dagtimerne i julen og i påsken).

    Vi anbefaler, at du altid dobbelttjekker kampdag og tidspunkt på www.premierleague.com eller klubbens egen hjemmeside en uges tid inden afrejse.

    Spanien:
    Den nøjagtige spilledag og tidspunktet offentliggøres af det spanske fodboldforbund ca. 2 uger inden kampdagen. Som regel spilles weekendkampe enten lørdag eller søndag og hverdagskampe enten tirsdag eller onsdag, men nogle gange også om torsdagen, med starttid fra kl. 12:00 til kl. 23:00. Bemærk, at dette er vejledende. Klubberne bestemmer helt selv, hvilke dage/tidspunkter kampene lægges på, dvs. at kampen kan ændres fra en weekenddag til en hverdag.
    Vi anbefaler, at du altid dobbelttjekker kampdag og tidspunkt på klubbens hjemmeside ca. en uge inden afrejse.

    Italien:
    Den nøjagtige spilledag og tidspunktet offentliggøres af det italienske fodboldforbund (FIGC). I september offentliggøres kampdage/tidspunkter for efterårssæsonen (t.o.m. udgangen af december). Forårssæsonen offentliggøres med kampdag/tidspunkt ca. 1-1,5 måned i forvejen.

    • Weekendkampe: Spilles lørdag eller søndag med starttid fra kl. 12:30 til kl. 20:45.
    • Hverdagskampe: Spilles som regel tirsdag eller onsdag, men kan flyttes til torsdag. Spilletid kl. 20:45.

    Vi anbefaler, at du altid dobbelttjekker kampdag og tidspunkt på klubbens hjemmeside ca. en uge inden afrejse.

    Frankrig:
    Den nøjagtige spilledag og tidspunktet offentliggøres af klubberne 2-3 uger inden kampdagen. Som regel spilles en Ligue 1-kamp på en lørdag eller søndag med starttid fra kl. 14:00 til kl. 21:00. I visse sjældne tilfælde kan kampen blive flyttet til fredag aften.

    Vi anbefaler, at du altid dobbelttjekker kampdag og tidspunkt på klubbens hjemmeside ca. en uge inden afrejse.

     

  • Kan jeg tilføje flere overnatninger til en hotelpakke?

    Ja. Vi kan hjælpe dig med at bestille flere overnatninger.
    Pris/overnatning er forskellig, afhængigt af hvilket hotel der indgår i pakken. Du er meget velkommen til at kontakte os på telefonen, så hjælper vi dig gerne. Du kan også kontakte os via e-mail vedrørende ekstra overnatninger på info@arteudland.dk

    Telefon: 70 10 20 14
    Man.-fre: kl. 9-17

     

  • Er morgenmad inkluderet i min hotelpakke?

    Ja. Morgenmad er inkluderet i alle hotelpakker.

  • Kan jeg bestille ekstra værelser uden billetter til en hotelpakke?

    Ja. Vi kan hjælpe dig med at bestille ekstra værelser i forbindelse med en hotelpakke.
    Pris/overnatning er forskellig, afhængigt af hvilket hotel der indgår i pakken. Du er meget velkommen til at kontakte os på telefonen, så hjælper vi dig gerne.
    Du kan også kontakte os via e-mail vedrørende ekstra overnatninger på info@arteudland.dk

    Telefon: 70 10 20 14
    Man.-fre: kl. 9-17

     

  • Hvilket beløb skal jeg vælge på mit Oyster card i London?

    Du køber dit Oyster card med et forhåndsdefineret beløb.

    Det mest almindelige er, at man som turist ofte rejser inden for zone 1-2.

    Se kort over Londons Underground her:

    Priser for rejser med metro, London Overground og DLR i Off Peak/Peak (sammenlignet med at købe billetter kontant i London):
    Zone 1–2: £ 2,40 / £ 2,90 (kontantpris £ 4,90). Maksimal debitering pr. dag: £ 6,60
    (De bedste shoppingmuligheder, de fleste hoteller, seværdigheder, teatre og togstationer samt O2 Arena og Arsenals, Charltons, Chelseas, Fulhams, Millwalls og Queens Park Rangers arena)
    Zone 1–3: £ 2,80 / £ 3,30 (kontantpris £ 4,90). Maksimal debitering pr. dag: £ 7,70
    (Brentfords og Tottenhams arena, samt messen ExCel)
    Zone 1–4: £ 2,80 / £ 3,90 (kontantpris £5,90). Maksimal debitering pr. dag: £ 9,50
    (Crystal Palace arena, Wembley Stadium og Richmond)
    Zone 1–5: £ 3,10 / £ 4,70 (kontantpris £ 5.90). Maksimal debitering pr. dag: £ 11,20
    (Twickenham Stadium)
    Zone 1–6: £ 3,10 / £ 5,10 (kontantpris £ 6). Maksimal debitering pr. dag: £ 12,00
    (Heathrow Airport)

    Peak: Mandag til fredag fra kl. 06:30 til 09:30, samt kl. 16:00 til 19:00.
    Off Peak: Øvrige tidspunkter og dage samt i weekender og helligdage.

    Priser for rejser med busser: En enkeltrejse med bus koster £ 1,50. Hvis du kun rejser med bus i løbet af en dag, kan du maksimalt blive debiteret £ 4,50.

  • Kan jeg få et uudnyttet beløb refunderet på mit Oyster card?

    Hvis du har penge stående tilbage på kortet, når du skal forlade London, kan du få op til £5 tilbage af det, som der er tilbage at rejse for. Du skal så indlevere dit kort i en billetkasse på en af undergroundstationerne. Du indleverer så dit kort og får maksimalt £5 tilbage (kortgebyret på £3 refunderes ikke).
    Hvis du har mere end £5 tilbage på kortet, kan du få beløbet refunderet ved at udfylde en blanket og indsende dit kort sammen med blanketten til England. Blanketten og mere nøjagtige oplysninger får du i billetkasserne på undergroundstationerne.

    BEMÆRK! Dette skal gøres i London. Vi kan ikke hjælpe dig med dette!

     

  • Der er kun ét felt til navn. Hvor skriver jeg resten af gruppens navne?

    Hvis vi kun viser et navn i bestillingsprocessen, har vi kun brug for et navn. Hvis vi har brug for flere navne, vil der blive vist flere felter.

  • Kan jeg annullere mine billetter/min bestilling?

    Nej. Bestillingen er bindende, når bestilleren har godkendt købet via websitet. Pris og plads kan kun garanteres, når betaling er modtaget, og ARTE Udland har modtaget bekræftelse fra vores leverandør.
    I forbindelse med køb via websitet accepterer bestilleren samtidig ARTE Udlands købsvilkår.

    Klik her for at se købsvilkår.

     

  • Kan jeg ændre min bestilling?

    Nej. Billetter, der er købt hos ARTE Udland, kan hverken annulleres eller ændres.
     

  • Kan jeg angive en præcis dag og et præcist tidspunkt for min DHL-leverance?

    Nej. Angiv den adresse, hvor du befinder dig i dagtimerne på hverdage (leveringen sker oftest kl. 9-17). Vi sender en mail, så du kan følge din forsendelse, så snart den er afsendt. Her sender vi dit DHL-forsendelsesnummer samt kontaktoplysninger til DHL. Du kan herefter selv kontakte DHL og aftale et tidspunkt for levering.
    Vi har ingen mulighed for at påvirke det nøjagtige leveringstidspunkt fra vores side.

  • Kan DHL aflevere min pakke i postkassen, hvis jeg ikke er hjemme?

    Vær opmærksom på, at en person på modtageradressen skal kvittere for ekspresforsendelsen (det behøver ikke at være den person, som har bestilt).Angiv den adresse, hvor du befinder dig i dagtimerne på hverdage (leveringen sker oftest kl. 9-17). DHL må af sikkerhedsmæssige årsager ikke aflevere pakken i postkassen, men skal udlevere den til en person, som skriver under for modtagelse af pakken.

  • Jeg vil bestille togpas i England/Storbritannien. Skal jeg vælge en præcis afgang? Kan jeg bestille pladsbillet?

    Togpas gælder for alle afgange med alle togselskaber (ikke Underground i London). Du bestiller ikke en specifik afgang, men stiger bare om bord på det tog, der passer dig.
    Man kan ikke bestille pladsbillet til disse pas. De gælder til ledige pladser om bord på toget. (ikke 1. klasse).
    Hvis du vil bestille pladsbillet som tillæg, skal dette gøres på stedet i England/Storbritannien.

  • Hvilken billet skal jeg vælge i Paris, hvis jeg vil køre fra lufthavnen?

    Hos os kan du købe dit Paris Visite-kort – en god og prisgunstig måde at komme rundt i Paris på. Gælder til bl.a. Metro, RER-tog, Orlyval, Roissybus og RATP-bus.
    Kortet gælder i 3 eller 5 kalenderdage og aktiveres fra den dag, hvor du begynder at bruge det.

    Hvis du ønsker, at kortet skal gælder til og fra lufthavnene i Paris, skal du vælge det kort, som er gyldigt i zone 1-5. I kortet til zone 1-5 indgår fx lufthavnene Charles du Gaulle og Orly, Chateau de Versailles samt Disneyland Resort Paris. I kortet til zone 1-3 indgår fx. Paris Saint-Germains arena Parc des Princes.

    Kort over metro i Paris.

02. Under rejsen

  • Hvor lang tid inden forestillingen skal jeg være på teateret for at afhente mine billetter?

    Det er nok at være på teateret ca. 30 minutter inden forestillingen. Du skal medbringe din udskrevne voucher og får dine billetter til forestillingen udleveret. Det er altså nok, at du gør dette i forbindelse med, at I skal se forestillingen.

  • Hvad gør jeg, hvis jeg har spørgsmål vedr. mine billetter, når jeg er på destinationen?

    Du kan altid kontakte vores lokale agent. Dette gælder alle teater-/musical- og sportsbilletter.
    Adresse og kontaktoplysninger/åbningstider står på voucheren, som vi har sendt via e-mail.

    Hvis du har bestilt fodboldbilletter, som sendes med post/DHL, finder du kontaktoplysninger til vores agent i de medfølgende bilag.

    Du er naturligvis også velkommen til at kontakte os via e-mail eller telefon.
    Telefon: 70 10 20 14
    Man-fre: kl. 9-17

    info@arteudland.dk

  • Skal jeg udskrive min voucher på papir, eller er det nok, at jeg viser den på min telefon?

    Du skal have udskrevet din voucher på papir for at få udleveret dine billetter på teateret/deltage i sightseeingturen/få adgang til turistattraktioner. Agenterne på stedet accepterer ikke, at du fremviser voucheren på din mobiltelefon.

    Hvis du har glemt at udskrive din voucher derhjemme eller ikke har haft mulighed for at udskrive den inden rejsen, er du velkommen til at kontakte os med e-mail-adresse til dit hotel, så mailer vi gerne voucheren til hotellet, som derefter kan hjælpe dig med at udskrive den.

    Telefon: 70 10 20 14
    Man.-fre.: 9-17

    info@arteudland.dk

03. Efter rejsen

  • Hvordan gør jeg ved en eventuel reklamation?

    Eventuelle reklamationer skal være os i hænde inden for 30 dage efter arrangementets dato for, at vi kan din henvendelse. Vi tager kun skriftlige reklamationer, enten med post eller e-mail.

Andre kontaktoplysninger

Hovedkvarter

ARTE Udland - Resia Travel Group
Resia AB
Box 1114, Kruthusgatan 17
405 23 Göteborg, Sverige

Telefon +46 (0)8 50 57 87 00

 

Postadresse og kontor

ARTE Udland - Resia Travel Group
Bengt Martins Rejser Aps
Købmagergade 5, 2. sal
1150 København K
Danmark

Kundeservice:
Telefon:  70 10 20 14
Hverdage:  09.00-17.00
E-mail: info@arteudland.dk

Skandinavien

Salgschef og daglig leder Danmark
Mette Milbæk
mette.milbaek@arteudland.dk

Sales Manager Event Resia Travel Group
Cecilia Brissman
cecilia.brissman@resia.com