Din adgangskode er nulstillet. Tjek din indbakke.

Indkøbskurv

Det ønskede antal billetter er ikke tilgængeligt. Prøv venligst med en anden dato eller et andet tidspunkt.

{{ticket.PriceInclPackagedFormatted}},- {{ticket.SumPriceFormatted}},-
Rabat {{cart.result.DiscountFormatted}},- Pris i alt inkl. moms {{cart.result.TotalPriceFormatted}},-
Til kassen

Bestillingsvilkår

ARTE Udland startede i 1978 og sælger internationale event-billetter til danske kunder. ARTE Udland ejes af Resia Travelgroup/Bengt-Martins Rejser Aps, er medlem i Danmarks Reseburau Forening og er registreret i Rejsegarantifonden

Bindende aftale

ARTE Udland overholder pakkerejseloven og anvender Danske Rejsearrangørers vilkår for pakkerejser.

1.1 Aftalen er bindende, når bestilleren har godkendt købet via websitet. Pris og plads kan kun garanteres, når betaling er modtaget, og Arte Udland har modtaget bekræftelse fra vores leverandør. I forbindelse med køb via websitet accepterer bestilleren samtidig ARTE Udlands købsvilkår.

1.2 For at kunne indgå en aftale med ARTE Udland skal du være mindst 18 år. Flere af vores leverandører kræver, at mindreårige skal rejse i selskab med en myndig person.

1.3 Enhver bekræftet bestilling hos ARTE Udland betragtes som endelig, hvilket betyder, at bestillingen ikke kan ændres eller refunderes.

1.4 ARTE Udland forbeholder sig retten til at annullere bestillingen, hvis hele eller dele af bestillingen ikke kan bekræftes af vores leverandør.

1.5 Fortrydelsesretten i henhold til Forbrugeraftaleloven (2005:59 2 Kap 3 §)[M1]  er ikke gældende ved køb af ARTE Udlands produkter.

1.6 Ved køb af produkter i pakker, som inkluderer hotel, gælder der særlige vilkår ud over vores normale vilkår. Se punkt 10 – ”Særlige vilkår ved køb af produktpakker, som inkluderer hotel”.

 

Bestilling og betaling

2.1 Vi accepterer VISA, Mastercard, Eurocard og Dankort. Vær opmærksom på, at kreditkortet kun må være tilknyttet en dansk bank. ARTE Udland accepterer ikke Visa Elektron eller Maestro-kort som betalingsmetode.

2.2 Ved bestillingen debiterer ARTE Udland beløbet for samtlige allerede bekræftede events og services i din bestilling. Eventuelle forespørgselsevents, hvor ARTE Udland afventer bekræftelse fra leverandøren, debiteres først, når arrangementet bekræftes. Dette tager normalt 1-3 arbejdsdage.

2.3 Samtlige priser omfatter et gebyr til ARTE Udlands lokale agent samt ARTE Udlands bestillingsgebyr. I forbindelse med pakkearrangementer kan der tilkomme hotelskat eller turistskat, når I kommer frem, se punkt 10, ”Særlige vilkår ved køb af produktpakker, som inkluderer hotel”.

2.4 Når vi har modtaget din bestilling, sendes der en bekræftelse til den angivne e-mail-adresse. Vi anbefaler, at du jævnligt tjekker din e-mail, da al kommunikation fra ARTE Udland i første omgang sker via denne adresse.

2.5 Ved bestillingen debiteres du for de billetter i din bestilling, som allerede er bekræftede. I de tilfælde, hvor din bestilling indeholder forespørgselsbilletter, debiteres du først for disse, når arrangementet bekræftes fra ARTE Udlands leverandør, normalt inden for 1-3 arbejdsdage. Det debiterede beløb ved bestillingen består således kun af bekræftede events og services på dette tidspunkt. Forespørgselsbilletter debiteres senere. Når samtlige billetter i din bestilling er bekræftede og debiterede, sendes vouchers/billetter til dig. Disse sendes i visse tilfælde i forskellige forsendelser afhængigt af arrangementet. Du kan derfor nogle gange modtage dine vouchers/billetter både pr. e-mail og post/DHL til den angivne leveringsadresse. Hvis billetterne sendes med post/DHL, får du besked fra ARTE Udland, når disse er på vej til dig. Kontakt ARTE Udland, hvis du ikke har modtaget dine billetter inden for fem arbejdsdage, hvis intet andet er angivet..

2.6 Når ARTE Udlands egen billetkvote er udsolgt, sender vi en forespørgsel til vores leverandør. Bestillingen er bindende. Betalingen sker omgående, hvis leverandøren bekræfter, at der er ledige billetter.

2.7 Derudover henviser vi til de særlige regler, som fremgår af websitet i produktbeskrivelsen under det valgte arrangement.

 

Regler for bestilling af fodboldbilletter

3.1 Der gælder særlige regler for alle fodboldkampe, og de varierer afhængigt af den enkelte kamp og liga. Disse regler fremgår af produktbeskrivelsen på bestillingssiden, og det er yderst vigtigt, at bestilleren sætter sig ind i reglerne for den valgte kamp inden bestilling. I forbindelse med køb af fodboldbilletter via websitet accepterer bestilleren samtidig ARTE Udlands særlige købsvilkår for fodboldbilletter.

3.2 Tidspunkt og dato for fodboldkampe kan blive ændret og varierer afhængigt af kamp og liga. Det er derfor bestillerens eget ansvar at holde øje med aktuelle de kampdage/-tidspunkter, der er angivet på de respektive fodboldholds website. ARTE Udland giver ikke bestilleren besked, hvis kampdag eller spilletidspunkt bliver ændret.

3.3 Eftersom ARTE Udland sælger billetter til en fodboldkamp og ikke til en specifik spiller på holdet, refunderes billetterne ikke, hvis spilleren ikke er med i kampen eller har skiftet til en anden klub.



Postforsendelser

4.1 ARTE Udland fraskriver sig ansvaret for forsendelser, som eventuelt forsvinder, mens de er i postvæsnets varetægt, idet billetterne ikke er forsikrede. A-postforsendelser og forsvundne/ødelagte billetter refunderes/erstattes ikke. Vi anbefaler derfor, at man vælge levering med DHL, i det ARTE Udland i så fald har ansvaret for forsendelsen og erstatter billetter, som eventuelt måtte forsvinde undervejs.

 

Aflyste arrangementer

5.1 Hvis en musical- og teaterforestilling bliver aflyst, refunderes den fulde pris.

5.2 Ved aflyste pop-/rockkoncerter gælder billetten til den nye koncertdato.

5.3 Hvis en fodboldkamp bliver aflyst eller flyttet, gælder der særlige regler afhængigt af kamp og liga samt den ugedag, som kampen spilles på. ARTE Udland kontakter dig for at give besked om, hvilke regler der gælder for den kamp, som du har købt billet til.

5.4 Øvrige produkter, som er blevet bestilt sammen med et arrangement, der bliver aflyst, refunderes ikke, medmindre der er tale om pakkearrangementer, se punkt 10 – ”Særlige vilkår ved køb af produktpakker, som inkluderer hotel”.

5.5 ARTE Udland refunderer ikke udgifter til hoteltransfer, telefonbestilling, ændringsgebyr eller porto i tilfælde af aflyste arrangementer.

5.6 Eftersom ARTE Udland sælger billetter til en forestilling og ikke til en specifik kunstner i ensemblet, refunderes billetterne ikke, hvis denne person ikke medvirker i forestillingen.

 

Bestillerens og deltagerens ansvar

6.1 Bestilleren har pligt til at sætte sig ind i bestillingsvilkårene, inden købet gennemføres.

6.2 Bestilleren har pligt til at sætte sig ind i eventuelle regler og anden vigtig information, der måtte stå på informationssiden om det enkelte arrangement/den enkelte koncert. Bestilleren skal være særligt opmærksom på eventuelle starttidspunkter, som kan blive ændret.

6.3 Bestilleren skal holde øje med den angivne e-mail-adresse, da al korrespondance foregår via e-mail.

6.4 Bestilleren skal selv kontrollere vouchers/billetter til det bestilte event, så snart de modtages. Bemærk, at disse i visse tilfælde kan fremsende i forskellige forsendelser, afhængigt af arrangementet. Du kan derfor modtage vouchers/billetter både pr. e-mail og post/DHL. Det er dit ansvar som kunde at sikre, at du har modtaget samtlige vouchers og billetter inden afrejse. Eventuelle fejl skal omgående meddeles til ARTE Udland.

6.5 Bestilleren skal underrette ARTE Udland, hvis bekræftelse af bestilling ikke er modtaget via e-mail inden for 24 timer. ARTE Udland giver bestilleren besked via e-mail, når voucher/billetter er blevet afsendt.

6.6 Bestilleren og deltageren skal underrette ARTE Udland om forhold, som kan være afgørende for bestillerens evne til at deltage i et arrangement. Det kan være allergi, funktionsnedsættelser, sygdom eller andet, som er relevant for deltagelsen. Hvis bestilleren er usikker på, om der er forhold, som kan være relevante, skal ARTE Udland kontaktes, inden bestillingen gennemføres. Specifikke ønsker skal fremføres i forbindelse med bestillingen, men ARTE Udland kan ikke garantere, at de kan opfyldes. Hvis bestilleren ikke har informeret ARTE Udland om dette, bortfalder reklamationsretten som regel.

6.7 Bestilleren skal sikre, at oplysninger som navn på bestiller, navne på deltagere, adresse, e-mail-adresse og telefonnummer er korrekte, og at betalingsoplysningerne er korrekt angivet ved bestilling. Ufuldstændige og/eller forkerte oplysninger kan medføre yderligere udgifter. Ved ændring af adresse, e-mail-adresse eller telefonnummer skal ARTE Udland underrettes så snart som muligt. Navnene i bestillingen skal stemme overens med navnene i deltagernes pas. Det er bestillerens eget ansvar at kontrollere, at navnene er korrekte, samt at sikre, at disse personer er i besiddelse af de påkrævede dokumenter for arrangementets gennemførelse, fx besiddelse af et gyldigt pas.. Oplysninger vedrørende pas og visum gælder kun for personer med dansk medborgerskab. Ufuldstændige og/eller fejlagtige oplysninger kan medføre ekstra omkostninger, som den rejsende selv er ansvarlig for.

6.8 Deltagerne skal til det bestilte arrangement medbringe en udskrift af den voucher, som de har fået tilsendt af ARTE Udland. Eventuelle udgifter, der tilkommer som følge af, at deltagerne ikke er i besiddelse af de relevante dokumenter, afholdes af bestilleren. Den udskrevne voucher er et værdibevis, som skal fremvises ved arrangementet og i visse tilfælde ombyttes til originalbilletter.

6.9 Bestilleren skal underrette ARTE Udland, hvis deltagere har en anden nationalitet end dansk, såfremt der i beskrivelsen af arrangementet står, at nationaliteten skal angives.

6.10 Deltagerne skal følge de anvisninger, der gives af de lokale guider eller andre personer, som leverandøren af det bestilte arrangement samarbejder med. Deltagerne forpligter sig til at følge de regler og anvisninger, der gives lokalt i forbindelse med det bestilte arrangement. Hvis deltagerne overtræder disse regler, kan leverandøren eller dennes repræsentant ophæve aftalen. I så fald yder ARTE Udland ingen erstatning.

6.11 Deltagerne skal møde op i god tid for at ombytte billetter og indfinde sig i god tid, inden arrangementets starttidspunkt. Deltagere, som ikke anvender deres billetter eller bliver forsinkede eller forhindret i at deltage af årsager, som ARTE Udland ikke er herre over, får ikke erstattet/refunderet billetterne.

 

 

Fejl og mangler

7.1 Eventuelle fejl, mangler eller klager skal fremføres til ARTE Udlands leverandør på stedet via det nødnummer, der står på voucheren. Hvis problemet ikke løses på stedet, skal ARTE Udland kontaktes snarest muligt på hverdage mellem kl. 9.00 og 16.00 på telefonnummer 70 10 20 14 for at kunne afhjælpe eventuelle fejl og mangler.

7.2 Hvis deltageren ikke under sit ophold kontakter ARTE Udland eller dennes leverandør vedrørende de opståede problemer, bortfalder reklamationsretten som regel. Eventuelle udlæg, som foretages uden rådførelse med ARTE Udland, refunderes ikke.

7.3 Hvis den rejsende på egen hånd betaler for en opgradering af arrangementsbilletter eller til et andet hotelværelse/yderligere tjenester lokalt uden først at kontakte ARTE Udland, vil disse udlæg ikke blive refunderet af ARTE Udland. Transaktionen betragtes dermed som en direkte aftale mellem deltageren og det lokale hotel/den lokale leverandør.

7.4 Når det gælder ovenstående krav om kompensation og/eller refusion, skal ARTE Udland kontaktes snarest muligt og senest to måneder efter hjemkomst. Vi anbefaler, at reklamationsblanketten udfyldes og sendes til ARTE Udland. Normal sagsbehandlingstid fra modtagelse af en reklamation er ca. 30 dage.

 

Ændringer/afbestillingsregler

8.1 Billetter, der er købt hos ARTE Udland, kan hverken afbestilles eller ombookes. Ved afbestilling fra kundens side udbetaler ARTE Udland ikke refusion.

8.2 Overdragelse af arrangementet til en anden person er i visse tilfælde muligt mod et gebyr. Kontakt kundeservice for at få information om, hvad der gælder i forhold til netop dit arrangement.

8.3 ARTE Udlands leverandører kan med kort varsel aflyse et arrangement. Hvis der ikke er mulighed for at finde et erstatningsarrangement, udbetales refusion.

8.4 Hvis du har bestilt en pakkerejse, sker ændringer og aflysninger iht. pakkerejseloven, punkt 10.

 

Den tekniske arrangørs ansvar

9.1 ARTE Udland er dog ikke ansvarlige for mangler, ændringer og aflysninger, som skyldes force majeure eller force majeure-lignende hændelser, dvs. hændelser, som arrangøren på tidspunktet for indgåelsen af aftalen ikke havde mulighed for at forudse, undgå eller afværge, fx aftalebrud, strejke, vejrforhold, naturkatastrofer m.m.

9.2 Hvis du har bestilt en pakkerejse, sker ændringer og aflysninger iht. pakkerejseloven, se punkt 10.

 

Særlige vilkår ved køb af produkter, som inkluderer hotel

ARTE Udland overholder pakkerejseloven og anvender Danske Rejsearrangørers vilkår for pakkerejser.

10.1 Samtlige pakkerejser er omfattet af Pakkerejseloven.

10.2 ARTE Udland sælger pakker bestående af fodboldbilletter og hoteller samt billetter til danske arrangementer sammen med hoteller. Flybilletter er ikke inkluderet i ARTE Udlands pakker.

10.3 I tilfælde af aflyste pakkearrangementer (arrangementsbillet + hotel) refunderes hele bestillingsbeløbet.

10.4 Transfer til og fra hotellet er ikke inkluderet i ARTE Udlands priser. ARTE Udland tilbyder transferbilletter på visse destinationer. Se ARTE Udlands website, eller kontakt kundeservice for at få mere information.

10.5 Turist- og hotelskat kan tilkomme og skal betales for egen regning ved ankomst.

10.6 Deltagere, som efter pakkearrangementets begyndelse, afviger fra eller ændrer aftalen, skal informere ARTE Udland om dette.

 

Øvrige vilkår

11.1 ARTE Udland tager forbehold for eventuelle trykfejl, tekniske fejl og prisændringer som følge af ændrede indkøbsforhold.

11.2 ARTE Udlands produktinformation er sammenstillet af vores leverandører. Den er publiceret i god tro og opdateres løbende.

11.3 Samtlige billeder skal udelukkende opfattes som illustrationer og skal ikke betragtes som en garanti, medmindre andet er angivet.

11.4 Vi kan uden forudgående varsel ændre, opdatere eller fjerne information. ARTE Udland tager forbehold for eventuelle ændringer, trykfejl og billedfejl.

 

Fortrolighed

12.1 ARTE Udland sætter stor pris på din tiltro og respekterer din ret til at få beskyttet dine personlige oplysninger. Ved håndtering af dine personlige oplysninger følger vi de gældende regler i Persondataloven. De personlige oplysninger, der angives i vores kundeundersøgelser, videregives aldrig til tredjepart uden dit samtykke. Når du bestiller eller køber et produkt via ARTE Udland, modtager vores leverandører kun de oplysninger om dig, som er nødvendige for, at bestillingen kan gennemføres. Ved køb af produkter via ARTE Udland anvendes bestillerens/deltagerens oplysninger udelukkende til modtagelse og gennemførelse af bestillingen samt administration og forbedring af ARTE Udlands service.

12.2 Hvis du vil vide, hvilke oplysninger vi har gemt om dig, er du velkommen til at rette henvendelse til vores kundeservice.

12.3 Alle betalingsoplysninger sendes og gemmes krypteret.

 

Partnervilkår rejsebureauagenter

13.1 Rejsebureauagenter, der samarbejder med ARTE Udland, skal følge de generelle bestillingsvilkår, som gælder for ARTE Udland, og sikre, at slutkunden har alle informationer samt har godkendt de vilkår, som er aktuelle for den respektive bestilling. Bemærk, at hvert produkt kan have særskilte regler, som skal tilgodese sikkerhed og service for slutkunden.

13.2 Rejsebureauagenten videreformidler altid rejsedokumenter til slutkunden. ARTE Udland sender alle rejsedokumenter samt faktura til det rejsebureau, som har foretaget bestillingen.

13.3 På vouchers og rejsedokumenter er der angivet et kontaktnummer til arrangøren på destinationen, hvis der opstår problemer for kunden på rejsen.  Ved spørgsmål, som opstår før eller efter rejsen, er det altid rejsebureauet, som skal have kontakt med ARTE Udland.

13.4 Reklamationer skal indsendes til ARTE Udland i henhold til punkt 7 ovenfor.